تبارشناسی ادیانِ سامی یکتاپرست – بخش سه
«ب. بی نیاز (داریوش)» هابیل و قابیل تا این جا دیدیم که نظریۀ آفرینش جهان که در تورات و قرآن آمده بر مبنای نظریۀ آفرینش سومریان، بابلیها و آشوریها استوار …ادامه مطلب
«ب. بی نیاز (داریوش)» هابیل و قابیل تا این جا دیدیم که نظریۀ آفرینش جهان که در تورات و قرآن آمده بر مبنای نظریۀ آفرینش سومریان، بابلیها و آشوریها استوار …ادامه مطلب
«ب. بی نیاز (داریوش)» در بخش پیشین دیدیم که چگونه کلیدواژههای بنیادین سومری-بابلی دربارۀ آفرینش جهان وارد انجیل عهد عتیق شدند: آفرینش جهان در شش روز که روز هفتم به …ادامه مطلب
«ب. بی نیاز (داریوش)» هنگامی که در سال 1853 میلادی هُرمز رسام[1]، باستانشناس آشوریتبار بریتانیایی قطعاتی از حماسۀ گیلگمش را در میانرودان کشف کرد هنوز کسی نمیدانست که او به …ادامه مطلب